Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 213 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj betonů s vysokým obsahem popílku a ověření jeho trvanlivosti v různých prostředích
Ambruz, Pavel ; Voves, Jiří (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Tato diplomová práce obsahuje dvě hlavní části, teoretickou a experimentální. Teoretická část se zabývá sumarizací poznatků o betonech obsahujících vysoký podíl popílku. Mimo jiné jsou zmíněny postupy výroby popílku, charakteristické vlastnosti a odolnosti agresivním prostředím betonů s vysokým obsahem popílku. Teoretická část je zakončena vhodným příkladem použití v praxi. V praktické části jsou testovány vlastnosti devíti různých receptur obsahujících 40%, 50% a 60% hmotnostní náhradu cementu popílkem, které jsou srovnávány s referenčními recepturami bez příměsi popílku. Mezi hlavní sledované vlastnosti patřily dlouhodobé pevnosti v tlaku, odolnosti agresivním prostředím, vliv popílku na konzistenci, hydratační teploty, nasákavosti a objemové stálosti.
Posouzení fyzikálně-mechanických vlastností a trvanlivosti pojivových koncepcí na bázi účelového vzniku ettringitu
Pupíková, Petra ; Štenko, Miroslav (oponent) ; Žižková, Nikol (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem pojivových koncepcí na bázi účelového vzniku ettringitu, posouzením fyzikálně-mechanických vlastností a trvanlivosti. V teoretické části je zmínka o ettringitu a jeho funkci ve stavebních materiálech, dále jsou zde popsány pojivové koncepce účelového vzniku ettringitu a samonivelační stěrky, pro které je řízená tvorba ettringitu typická. V praktické části jsou provedeny rozbory vstupních surovin a složení jednotlivých směsí včetně typů korozních prostředí pro posouzení trvanlivosti. Dále jsou ověřeny vlastnosti navržených směsí a vyhodnocena vhodnost použití s ohledem na výsledné vlastnosti.
Možnosti hodnocení trvanlivosti povrchové vrstvy betonu stavebních konstrukcí
Blažek, Michal ; Žalud, Oldřich (oponent) ; Vymazal, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech hodnocení trvanlivosti povrchové vrstvy betonu stavebních konstrukcí. Trvanlivost povrchové vrstvy betonu zpravidla rozhoduje o trvanlivosti konstrukce jako celku. Aby mohla být vyjádřena trvanlivost konstrukce, musí být jasně definováno, v jakém prostředí bude konstrukce umístěna a jakým vlivům musí odolávat. Pro stanovení odolnosti konstrukce proti jednotlivým vlivům existuje celá řada normových předpisů. V teoretické části této práce je vypracován přehled těch nejznámějších a nejpoužívanějších předpisů. V poslední době se objevují snahy odhadovat trvanlivost povrchové vrstvy betonu na základě zkoušek stanovujících propustnost betonu. Dále je tedy zpracován přehled těchto metod stanovujících propustnost a v experimentální části této práce, jsou výsledky metod porovnány. Pórová struktura a propustnost betonu jsou klíčové parametry pro trvanlivost betonové konstrukce. Tyto parametry zároveň ovlivňují i konstrukční vlastnosti betonu, a proto se v této práci pojednává i o vztahu pórové struktury a pevnosti betonu v tlaku.
Náklady životního cyklu budovy pro bydlení
Biolek, Vojtěch ; Marková, Leonora (oponent) ; Nový, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámení s daným tématem „Náklady životního cyklu budovy pro bydlení“ a na konkrétním příkladu porovnat skutečné náklady s modelovými, vzniklými v provozní fázi životního cyklu budovy, pomocí ukazatele BLCC. V práci jsou také řešeny možné náhrady alternativních materiálů u vybraných funkčních dílů, které mohou kladně či záporně ovlivnit další náklady životního cyklu. Tato řešení může investor použít k investicím v dalších etapách životního cyklu budovy.
Testování komponent podvozků vozidel
Šidla, František ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spojenou s testováním komponent podvozků automobilů při vývoji. Automobilová doprava je nejčastějším druhem osobní přepravy na dlouhé vzdálenosti. Proto se vozidla neustále vyvíjí, aby mohla poskytovat co nejlepší vlastnosti. Na vozidla jsou kladeny stále vyšší nároky od spotřebitelů, ale i v důsledku zavádění moderních technologií. Nové technologie a koncepty se při vývoji vozidel musí důkladně otestovat, aby se mohly řádně zabudovat do stávajících modelů. Zkušební zařízení pro zjišťování vlastností podvozku jsou zde obecně popsána pomocí konkrétních ukázek jednotlivých strojů. Následně práce objasňuje zkoušení životnosti jednotlivých dílů podvozku. Poslední část je věnována koncepčnímu návrhu zjednodušeného hydraulického zařízení na zkoušení vinutých pružin. Z vypočítaných charakteristik je z příslušných katalogů zvolen hydraulický aktuátor a čerpadlo. Závěrem je shrnuta důležitost testování automobilů při vývoji, vylíčeny jednotlivé druhy zkoušení a naznačena připravenost zkušebních stavů pro budoucnost.
Studium vlastností ohýbaných FRP výztuží
Lipoldová, Marie ; Prokeš,, Jan (oponent) ; Bodnárová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem ohýbaných FRP výztuží. Popisuje způsoby výroby ohýbaných FRP výztuží, příklady jejich aplikace v konstrukcích. Práce dále zmiňuje vlivy agresivních prostředí na trvanlivost FRP. Je provedena rešerše možností testování vlastností ohýbaných FRP výztuží. Následně je navržen a proveden experiment pro sledování změn vlastností přímých a ohýbaných FRP výztuží při uložení v alkalickém prostředí a ve vodě při teplotě 20 °C a 40 °C. V závěru je provedeno vyhodnocení změn mechanických vlastností a pozorování výztuží pod optickým a elektronovým mikroskopem.
Konstrukce pravoúhle prodloužené frézovací hlavy pro horizontální vyvrtávačku
Svoboda, Ondřej ; Tůma, Jiří (oponent) ; Holub, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem pravoúhle prodloužené frézovací hlavy pro horizontální vyvrtávačku z produkce společnosti FERMAT. Práce obsahuje podrobnou rešerši frézovacích hlav, popis základních konstrukčních částí hlav a srovnání některých na trhu nabízených zařízení. Konstrukční část je věnována popisu použitých komponent a zvolenému konstrukčnímu řešení. Výpočty jsou zaměřeny na stanovení sil vznikajících při obrábění, stanovení zátěžného spektra a výpočtu silového zatížení jednotlivých ozubených kol při zvolených režimech obrábění. Následuje výpočet reakcí v ložiskách vřetena, ekvivalentního zatížení a trvanlivosti ložisek vřetena, deformace vřetena a optimální vzdálenost ložisek vřetena. V práci je také uveden pevnostní výpočet vřetena, vstupní a svislé hřídele, dále návrh ozubených kol s šikmými zuby a pevnostní výpočet ozubeného kola. V práci je popsána konstrukce prodloužené frézovací hlavy a jednotlivých konstrukčních uzlů, doplněná o 3D model. Součástí diplomové práce je také výkres sestavy a vybraných komponent.
Spolehlivost technických systémů
Pařil, Radek ; Pavlík, Josef (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
Abstrakt: Tato diplomová práce je zaměřena na rozbor diagnostikovatelnosti a spolehlivosti elektrických strojů točivých z průmyslové energetické praxe. Jsou zde rozebrány diagnostické metody, které se využívají v praxi. Dále je proveden rozbor výsledků z provozních měření na reálných elektrických strojích.
Sledování vlivu složení betonu na odolnost proti abrazi
Černá, Hana ; Novosad, Petr (oponent) ; Bodnárová, Lenka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na odolnost betonů proti abrazi s ohledem na použité suroviny pro jejich výrobu. V teoretické části práce jsou popsány příměsi, různé druhy kameniva a skladby kameniva, které ovlivňují odolnost betonu proti abrazi. V experimentální části bylo navrženo 15 různých receptur betonů třídy C30/37, S4. Do receptur byly vždy použity odlišné druhy kameniva – živcový štěrkopísek (Žabčice), biotický granodiorit (Olbramovice) a amfibolit (Želešice). Jemně mletý vápenec, mikrosilika, vysokoteplotní popílek a jemně mletá struska byly příměsi, které se přidávaly do navržených receptur. Byla stanovena konzistence metodou sednutí kužele a objemová hmotnost čerstvého betonu. V zatvrdlém stavu byla stanovena objemová hmotnost betonu, pevnost v tlaku, pevnost v tahu ohybem, pevnost v tahu povrchových vrstev, vodotěsnost, nasákavost betonu a odolnost proti obrusu metodou podle Böhma a metodou širokého kola. Vyrobená zkušební tělesa byla zkoušena po 7, 28 a 90 dnech zrání.
Diagnostika vozovky a návrh opravy
Černoch, Adam ; Pohanka, Martin (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
V textu je uveden záznam o provedení vizuální prohlídky vybraného úseku v městě Luhačovice. Do formuláře byly zakresleny poruchy vozovky, určeny jejich plochy a délky. Dále je popsáno zhodnocení a příčina vzniku porušení. Poté je uveden návrh a provedení opravy vozovky. V teoretické části je zapsána klasifikace poruch podle TP 82 „Katalog poruch netuhých vozovek“. Z katalogu jsem vybral a zmínil důležité poruchy, které se projevovaly v diagnostikovaném úseku. Nakonec popisuje zásady plánování a navrhování údržby nebo oprav.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 213 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.